tisdag, maj 12, 2009

Om jag vore sosse i Kumla idag

så skulle jag skämmas över mitt parti och fundera på om någon enda av de lokala partitopparna hört talas om begreppet "megalomani" och försökt implicera det på sig själv eller någon av sina kompisar.

Vad är det för socialdemokrati som sparar in på driften av verksamheter som ska skydda och ta hand om vårt samhälles svagaste medborgare och samtidigt lånar upp "massormedmiljoner" för att kunna bygga ett nytt badhus?

Tror ni verkligen att det är det vi vill ha, vi som bor i den här kommunen? Ett glassigt badhus att simma runt i, samtidigt som vi lustfyllt tänker på vår gamla mamma som just fått lite sämre omsorg på kommunens äldreboende, eller på barnen som inte klarar målen i skolan därför att det inte finns lärare nog för att ens kunna fylla den garanterade undervisningstiden? I den kommun som i sin skolplan skrivit in viljeinriktningen "Sveriges bästa skola"?

Jag måste prata med mina gamla föräldrar och få dem att förstå att de inte kan fortsätta att slentrianrösta på sossarna längre, eftersom dagens socialdemokrati inte längre har något med arbetarrörelse och klasskamp att göra.

Inga kommentarer: