fredag, maj 15, 2009

Höjdpunkten på jubileumsveckan

var det nog för de flesta ikväll, dubbla föreställningar med jubileumsshow i Betaniakyrkans fina lokaler, skolkören sjöng, det visades upp gammeldags lekar, teatergruppen spelade upp "Ruskiga Stene skola" med stor bravur, unga forskare berättade vad de fått fram om Stene skolas histora från de första hundra åren, bidragen till tårttävlingen åts upp med andakt, personalen hade mannekänguppvisning med tidstypiska kläder från hela seklet. Det kändes jättebra. Duktiga ungar vi har på skolan. Duktig personal också för den delen. Utan dem skulle det inte funka.

Det här var mitt andra hundraårsjubileum som skolledare, det är inte utan att det känns lite högtidligt och jag kanske har fått min beskärda del i karriären nu. När en skola blir hundra år har det gått rätt många barn i den, tusentals antar jag. Det är rätt häftigt att känna att man är en del i en historia som påverkat så många människors liv.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Håkan!
Kul att det funkade bra igår. Jag hade tyvärr annat på gång, annars tänkte jag titta in.
För övrigt inte dåligt att vara så gammal att man hunnit med två hundraårsjubileer och ändå vara så vital...

/Fredrik