torsdag, maj 28, 2009

Hedersuppdrag??? Eller stolleprov???

Jag har blivit "Korre med koll". Det känns mycket hedervärt och högtidligt, även om jag ännu inte riktigt förstått vad det är jag förväntas ha koll på.

För ett par månader sedan trodde jag att jag blivit utsatt för en "Hassan" när en helt obekant människa vars namn jag aldrig hann uppfånga ringde upp och berättade att jag var kandidat till det ärofyllda uppdraget "Korre med koll". Jag hade försovit mig och höll som bäst på att missa Stockholmståget och var inte i ett sånt tillstånd att jag kunde ställa vettiga frågor. "Visst", sade jag, "jag är med på allt"... Någon sades ha skrivit till SR Örebro och posiivt beskrivit mina krönikor i förvaltningstidningen och nu var jag en av flera möjliga medverkande. "Okej" sade jag, "det låter ju kul, hör av dig om det blir aktuellt..."

Efter det samtalet hörde jag inte ett ljud från någon radio och när ett par veckor gått var jag fullständigt övertygad om att jag blivit blåst och bestämde mig för att svälja förödmjukelsen och inse att jag blivit lurad.

Men i dag har jag pratat med Malin Holmberg på SR Örebro och förstått att det var på riktigt och med stor ödmjukhet tackat ja till att i alla fall försöka. De tre andra "utvalda" lät som spännande människor. Vi får väl se om jag kan matcha dem.

Start någon gång i Augusti, återkommer med närmare information senare.

Inga kommentarer: