torsdag, juni 05, 2008

Är det inte det jag alltid har sagt...

Centerpartister kan man lita på, ity de verkeligen veta vad de snackar om...

Hör exempelvis jordbruksminister Eskil Erlandsson uttala sig om ett möjligt (eller omöjligt) försök att lagstifta om förbud mot sexuellt utnyttjande av djur:

"Eskil håller låda".

Jag är imponerad över Eskils kunskaper i ämnet, verkligen. Det känns tryggt...

Klippet är kort, men i den fortsatta debatten ställer sig Eskil också frågan "Ska det vara tillåtet att smeka en tik på spenarna av kärlek, eller ska det räknas som ett sexuellt nyttjande av djur?"

Jag undviker att ta ställning i sakfrågan.

För min egen del kan jag emellertid erkänna att jag placerat ut en del trubbiga blyertspennor på strategiska ställen när jag glömt att ge Elsa P-piller och hon nästan dött av kåtslag. Men sen har jag blundat med alla ögon.

Inga kommentarer: