onsdag, juni 25, 2008

Aj aj aj, han var ju "riktig" hårdrockare...

Artiklar som den här, om killen som först blir anställd som musiklärare och sedan får sparken för att det visar sig att det hårdrockband han spelar i inte var riktigt lika "Lordi-gulligt" som rektorn trodde, får naturligtvis igång tankarna hos mig...

Som arbetsgivare har man "rätt att anställa vem man vill", bara man håller sig inom lagstiftningens gränser. Gör man det behöver man inte ens motivera en "icke-anställning". Men om man väl kommit överens om en anställning så kan man inte krypa ur den bara för att man inser att man gjort dålig research innan, missat att ta referenser eller vad det nu kan vara... Avtal kan inte brytas hursomhelst, inte ens om de ingåtts med hårdrockare.
Klantigt av kollegan alltså.

Själv tycker jag självklart att att en seriös lärare får spela och lyssna på vilken musik som helst på sin fritid. Det innebar inte att jag tyckte att just "Blodsrit" var någon höjdare för mig personligen, Mina trumhinnor har blivit känsliga med åren.

2 kommentarer:

Regn sa...

Skönt att höra,chefen! Då fortsätter jag att med gott samvete och stor förtjusning att lyssna på
http://zonaria.com/

The Hawk sa...

Zonaria går alldeles utmärkt att lyssna till såklart. De har ju till och med gitarrstämmor i låtarna...