lördag, juni 30, 2007

Lundell & Levengood

...de enda sommarpratare jag hunnit höra i år, men det kanske räcker så...

Ulfie the Pulfie citerade Dylan och när man senare på dagen kunde rösta på "kanon eller kalkon" på Expressens hemsida kunde jag bara hylla hr Lundell. Jag tyckte han var tydlig och stark. Och så citerade han Dylan då; "You always got to be prepared but you never know for what".

Jag visste inte varifrån den onelineren kom men efter lite lyssnande och forskande kom jag fram till att det måste ha varit från "Sugar Baby" 2001. Vad rätt han har.

I bilstereon har annars senaste veckan gått hyllningskonserten för B.D när han fyllde 30 år som skivartist. Ettt fantastiskt uppbåd artister inför ett fullsatt Madison Square Garden. Richie Havens gör "Just like a woman" så jag får gåshud och så kör "allihopa" "My back pages" i en så fantastisk version att jag känner att "dethärkundevaradensångjaglämnadejordelivetmed".

"But i was so much older then
I´m younger then that now"...

Inga kommentarer: