torsdag, juni 21, 2007

Jag hade inte tänkt se Per Gessle i sommar,

men så får jag höra "När Karolina kom" och tänker, "det får nog bli Behrns arena i alla fall".

Imponerande. När jag hör den allra första gången får jag gåshud, blir dessutom tårögd. Då måste det vara en hit.

Så simpelt, tre ackord, eller fyra, så enkelt textmässigt, "...när Karolina kom, i sin finaste kjol, jag höll andan och log, och solen var evig, som sångerna på radion, men det är längesen nu, ljusår från nu..."

Men Beatlesassociationerna, den där orgeln som pumpar "umpa umpa", den kvinnliga rösten som sjunger före, 2.45 minuter popmagi...

Kan man någonsin hävda att en multimiljonär "jobbat hårt för pengarna"så kan det nog impliceras på Per Gessle. Han vet hur man gör låtar som sitter som klistrade på trumhinnorna. Sist var det "Jo-Anna says"...

Inga kommentarer: