lördag, juni 16, 2007

Det är väl 20 år sedan jag skrev de odödliga raderna

(...)

somliga dagar är så fel att dom inte ens finns
somliga dagar är man glad att man inte minns

(...)

Men så kommer dom, ja så kommer dom
dagarna man tycker om

Idag tyckte jag om att vara på skolavslutning i Hardemo. Alla var så snälla och duktiga, nya prästen Anna (27 år och jättetrevlig) berättade en existensiell saga för barnen i stället för att domedagspredika och barnen var så himla bra och när det sedan var min tur att säga/sjunga/göra något fick jag fiolhjälp av Lisa O´Leary från kulturskolan (som dessutom är Agnes fiollärare) och jag kunde nästan inte spela färdigt för att jag blev så tagen av hur fint hon hon drillade på felan. Men så kommer dom, ja så kommer dom dagarna man tycker om.. You bet!

Inga kommentarer: