tisdag, december 18, 2012

Nu har Norman fått tuppjuck

och varnar hela tiden för konstiga spywares, det sänder också meddelanden om något slags systemfel, trots att jag köpt det jäkla programmet för mycket mindre än ett år sedan och borde vara fullt skyddad. Mycket retligt. Jag har förstås mailat supporten om hjälp, men de kanske sitter i Kina och inte kan ett ord av vare sig svenska eller engelska... Vad vet jag...

Annars har dagen mest bjudit på jultårta, i Hardemo och i Stadshuset. Så har vi fått vår fina julklapp också, och se, det blev en filt i år igen. Jag är så filtigt lycklig. Nä. Tyckte det var roligare förra året med de keramiska knivarna. Men man har ju blivit lärd att säga tack i vilket fall som helst så...

"Stisses" matte hörde också av sig idag, det var ju stort. Hon hade sett lappen på ICA supermarket idag och känt igen sin katt som varit borta stora delar av hösten. Det var ju synd att hon inte ringde för två veckor sedan, när kissen var kvar här. Vi lovade emellertid varandra att höras om vi såg eller hörde något. Hon bodde bara två kvarter från mig, märkligt om han gått vilse och varit så nära hela tiden...

Inga kommentarer: