måndag, december 24, 2012

Denna dagen - ett liv...

Jag är hemma igen, efter julfirande på Baldergatan, ligger här i soffan, oförmögen att vare sig resa mig upp eller tänka klart känns det som. Frosseri är väl en dödssynd va? Jag tror det är den rökta ålen som gett mig halsbränna, eller glöggen, eller...

Det kändes väl sådär. Skulle hämta mina föräldrar 20 över ett, körde verkligen ända fram till porten för att de inte skulle behöva gå ett steg i onödan. Satt där och väntade i tjugo minuter, sen blev jag både otålig och lite rädd att något hade hänt. Gick upp och hittar dem i ett kaos. Julklapparna är försvunna, omeletten har precis gått in i ugnen, ingen av dem har bytt om. Suck.

Sen kommer vi i alla fall iväg, äter oss bukstinna och delar ut julklappar. Efter Karl-Beril Jonsson är det dags att fara hem. Jag hämtar bilen - som min mamma ska köra hem är det tänkt. Men hon ramlar på trottoaren och slår skallen i och som väl är händer det inget dödligt allvarligt. Uffe får rycka in och köra hem oss.

Jag är så in i döden trött på denna dysfunktionalitet. Men jag kan ju inte göra ett dugg åt det. Men det är inte roligt att se sina föräldrar i det skicket.


Agnes och Tomte-Håkan genomförde i alla fall "Snart kommer änglarna att landa". Det kanske var det bästa som hände det här dagen,

Inga kommentarer: