torsdag, december 13, 2012

Lucia 2012

Agnes hade strängt förbjudit mig att komma till Skogstorp och se luciatåget, och det var förstås bara tur att jag råkade boka in ett möte med kollegan Gunilla ungefär vid samma tid. Då kunde jag ju inte bara gå därifrån mitt i alltihopa. Hukade bakom en plastgran för att inte ställa till en scen. . Åsa W hade gjort ett lika fint jobb som alltid, kören sjöng så vackert och så vackra sånger. Agnes gillar nog inte om jag skriver allt för mycket om henne, men hon sjöng faktiskt den enda solosången inför alla människorna där - så fint. Men det fanns fler höjdpunkter. Staffansvisan slog nog alla rekord i bulleribasighet i år, Evelina Österberg har en fantastisk röst, "Tänd ett ljus" var supersnygg, "Halleujah" likaså. Jag gick därifrån med varmt hjärta. Thank you for the music!

Inga kommentarer: