tisdag, april 03, 2012

Skön påsklovsdag

Vi vaknade vid halvnio både Tuva och jag. Käkade frukost och läste tidningen tillsammans. Garvade åt den fula katten "Grovis" som prydde (?) familjesidan idag, insåg att vi borde skicka in våra fina kissar i stället för att visa hur riktiga katter ska se ut.

Kollade med Carro om det var okej att hämta hem Tuva F från fritids och det var det. Så var den dagen räddad. Flickorna lät sig mutas till lite trädgårdsarbete och jag kunde ägna mig åt tvätt och lite annat pyssel.

När vi kört hem Tuva åkte vi till Marieberg och Jula och inhandlade en ny torkvinda. Den gamla hade både tappat tråden och rostat. Nu blev det en lättviktare i aliminium i stället. Fräscht! Ska bli ett nöje att få hänga tvätt på den, fast först måste jag klippa ner spirean som växt sig så hög att det inte går att snurra torkvindan utan att trassla in sig i den. Får bli i morgon.

Kollat lite hockey på tv och i natt ska Agnes hämtas hem från Polen. Jag tror och hoppas att hon haft det bra.

Inga kommentarer: