onsdag, februari 08, 2012

Jag ser rött!

Jag ser nyheter från Kumla. Jag ser att samma människa som brukar skriva i "Alla-ska-med-flygbladet" från Kumlas socialdemokrater nu har författat en motion till Kommunfullmäktige. NA skriver om det här. Kumlanytt.se här.

Förutom att jag starkt ifrågasätter innehållet i motionen reagerar jag på hur den är skriven. Kan ingen hjälpa människan ifråga att uttrycka sig lite bättre? Eller i alla fall att stava rätt. Det måste ju vara direkt förnedrande för hela socialdemokratin i Kumla att bli associerade med sånt svammel i en fullmäktigemotion. Språket är så undermåligt att jag skäms när jag läser det. Felstavningar, syftningsfel, avsaknad av skiljetecken, grammatiska grodor... Holy cow!

Nå, det hela slutar säkert med att det tillsätts en projektledare - en som ska vara "direkt underställd kommunstyrelsens ordförande och dess vise ordförande". Jag vet inte varför jag tänker på totalitära stater när jag läser de där raderna.

Skönaste stycket är nog ändå det här: "Detta innebär samordning av skolans alla verksamheter tekniska förvaltningens samtliga verksamheter detsamma gäller våra bolag deras byggande samt kulturella och fritidsrelaterade verksamheter. Naturligtvis måste också den sociala verksamheten inrymmas i arbetet för att nå tjugofemtusen invånare 2025 så att ingen del av kommunen kan bli lidande av utvecklingen."

Glasklart, eller hur? Aj vad jag fick ont i huvudet.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hm....man kanske skulle söka nytt jobb ;))

Anonym sa...

Han har väl antagligen gått i skola i Kumla. Den är inte så "värst" har man ju hört.