torsdag, februari 09, 2012

45 timmar, måndag till torsdag, kamikaze mission...

En av mina tidigare kollegor sade en gång till mig; "det här med att vara rektor, se det inte som ett jobb, se det som ett uppdrag, du behöver inte vara på plats jämt. Bara när det behövs."

Nämen så är det ju. Men den här veckan blev inte som jag tänkt mig. Jag tänkte; Jag har inga ungar hemma, jag bokar in ett par arbetsplatsträffar. Sen kom centern och ville ha mig med på ett möte om skolan i Kumla. Sen kom "presumtiva-skolledarutbildningen" och hade en träff inbokad och vips var antalet kvällar uppe i fyra.

Så kan det vara ibland och det är helt okej, men det förutsätter ändå att man har någonstans att hämta igen det man gett i någon slags vilsamhet. I morgon gör jag inte mer än nödvändigt.

Inga kommentarer: