tisdag, september 20, 2011

In till Örebro efter jobbet för att fixa födelsedagspresent till Tuva.

Lilla tösen fyller ju nio i morgon och är inte alls så himla liten längre. Fort det går...

Jag inser att alla födelsedagspresenter kommer att förblekna inför marsvinen hon kommer att få av sin mor. Hon har verkligen längtat efter ett keldjur så det blir ju toppen. På Fylstagatan kommer inga gnagare in. Undrens tid är nog förbi när det gäller Mikki, men jag tänker att vi ska ha en katt i alla fall, när det känns bra sen. och den ska inte få gnaga på någon hamster eller annat smaskigt litet djur.

Agnes hängde med och när vi handlat det vi skulle passade vi på att kika in i Örebro Violinateljé. Där fanns massor med fina instrument att välja på. Problemet är bara att det lägsta prissegmentet startar vid så där niotusen. Sen går det att köpa hur dyra fioler som helst...

Agnes förälskade sig i en nyrenoverad gammal fiol som skulle gå lös på tolvtusen. Hon fick låna med den hem för att konsultera Lisa O´Leary. Sen är ju frågan hur vi skulle kunna lösa finansieringen i så fall... Vi får se. Det är ju inte bara att plocka pengar ur guldbyxorna tyvärr...

Jag ska gå och lägga mig, är fortfarande trött i kroppen och risig i magen. Så ska jag ju upp tidigt i morgon också, för att gratta födelsedagsbarnet.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Toves pappa och Camilla har två kattungar rätt nyfödda en kille och en tjej. Mycket söta. Vet inte om de finns kvar så länge om ingen tingar.

The Hawk sa...

Ok. Tack Susanne. Vi funderar som bäst på hur framtiden ska te sig.