torsdag, september 29, 2011

I morgon har jag ett hedersuppdrag

Det är friluftsdag för Stene skola och jag har fått den tvivelaktiga äran att vara först ute i skogen och göra upp en brasa till korvgrillningen. Jag är visserligen gammal scout men det var mycket länge sen och jag är lite nervös. Tänk om jag inte får fjutt på brasan. Det vore direkt förödmjukande. Tänk om jag inte ens hittar till eldplatsn trots att jag fått en handritad karta av Ulrika. Mycket kan gå snett och det får det inte göra. Jag får packa bilen med tändvätska, gamla tidningar och små stickor. Har dessutom varit på ICA supermarket och köpt braständare. Måtte det gå vägen.

1 kommentar:

Regn sa...

Mitt bästa eldningstrix: köp sk braständare - paraffinkuddar i avlånga svarta papprör, för sisådär 149 kr för 200 st (=två förpackningar på ica). En trave ved, en-två braständare som brinner med het låga, antänder vilken jäkla brasa som helst. Aldrig mera tidningspapper, björknäver eller fuffvatten för min del!