söndag, september 25, 2011

Idrottssöndag

Jag var säker på att jag skulle följa med Tuva på hemmamatch mot Yxhults ik idag. Det skulle jag inte, jag skulle på poolspel i Skyllberg visade det sig. Sex timmars frusen bortavaro. Tuva och hennes kompisar vann alla tre matcherna de spelade och det var förstås jätteroligt, men det här med poolspel är en märklig uppfinning om ni frågar mig. Tre matcher på två gånger 15 minuter = 90 minuters fotbollspelande. Varje flicka får ungefär hälften i speltid = 45 minuter. Varje förälder får stå där och frysa i 300 minuter. 300 - 45 = 255 minuters frysande. Jag tycker inte det är vettigt. Vad är det för fel med att spela en match på en dag? När tjejerna skulle lira för tredje gången så tyckte inte ens de själva att det var roligt längre.

Misförstå mig inte, jag tycker att det är järttekul att Tuva vill hålla på med fotboll, men jag tycker att det är lite för mycket när det först ska vara träning två gånger i veckan och så match på det. De är nio år, herregud, ska man behöva elitsatsa då?

Inte blev det bättre sen, snarare sämre. Jag hade ju lovat att bevaka Kumla-Vimmerby och skriva ett referat på hemsidan. Det blev stryk och det var en skitmatch och jag längtade hem till ett varmt bad.

Detta bad är nu taget och nu blir det en söndagsrulle innan sängdags.

Inga kommentarer: