söndag, september 04, 2011

Härligt varm septembersöndag

Och i dag blev det där stugbesöket äntligen av, det kändes som det var riktigt länge sedan. Björn hade varit så snäll och målat dit vårt stugnamn på skylten ute vid stora vägen så nu går det inte att missta sig. Vägen till "paradiset" går via "gläntan" och "lyckan".

Vi plockade årets första trattkantareller och hjälptes åt att laga en härlig kött- och svampgryta när vi kom hem. Bukstinna och trötta såg vi sedan första avsnittet av idol och jag satt och kände lite avsmak över idolupplägget där man ömsom hissar och ömsom hånar. Vet inte om jag orkar med den där serien en gång till...

Vad annat? Tuva och de andra flickorna spelade match mot Lindesberg. Vinst med 3-2. Ett förskräckligt barn knuffade min söta unge så hon fick brännmärken på både armar och knän. Jag avhöll mig från att ge mig ut på planen och tukta henne. Frispark borde det emellertid varit. Och utvisning.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Skippa Idol och kolla på True Talent istället. Det känns inte lika uttjatat.

The Hawk sa...

Håller med. True talent har en mycket mer sympatisk approach.