tisdag, september 14, 2010

Valdebatt i P4 idag - Katarina hansson vs Per Holm

ämnet var skolan i Kumla... Vi satt i Hardemo skolas personalrum och lyssnade uppmärksamt.

Jag ska inte uttala mig alltför tydligt om vinnare och förlorare, jag är trots allt tjänsteman i kommunen. Det är ändå bra att det talas om vår verksamhet tycker jag.

En sak kan jag nog ändå säga med viss tydlighet, att reportern gjorde rätt som ställde på lite när fokus hamnade på Kumlas dåliga resultat i Lärarförbundets årliga ranking över Sveriges skolkommuner. Och att han i det fallet också fick olika goda svar av olika politiker,

Det är så lätt att avfärda en sån sak som en "partsinlaga". Men något står det ändå för, och detta något kan inte vara något att vara stolt över. Och som sagt, när det kommer positiva mätningar i andra sammanhang så är kommunen snabb med att visa fram dem. Företagsklimat och vad det nu kan vara.

Inga kommentarer: