söndag, september 26, 2010

Förskräcklig ostlukt! Hemsk rentav! Varning!

LIDL har franska veckor, jag gillar LIDL generellt och deras internationella veckor specifikt, då brukar de få tag i regionala specialiteter till riktigt fördelaktiga priser. Manchegon har vi ätit flera gånger med största förtjusning, lammfilén och strutsen likaså.

Måhända har de lyckats även den här gången, men jag har enorma problem med min nyinköpta vitmögelost som inte alls håller sig "i fodralet" utan stinker så fort jag öppnar kylskåpsdörren.

Nu har jag dubbelpacketerat den i både plast och folie, men ändå sipprar det ut fotsvetts-skunkiga dofter ur mitt kylskåp vid öppning.

Jag proväter i morgon biti. Den kan - likt så många andra ostar - vara betydligt bättre än sin arom. Är den inte det så åker den ut. Pronto!

Inga kommentarer: