torsdag, september 09, 2010

Jag har egentligen inget emot att bli gammal, tror jag,

men den tron bygger på antagandet att jag får ha de flesta av mina förståndsgåvor i behåll och på att jag kan få åldras med någon slags värdighet.

I går kväll slogs vi om TV:n Agnes och jag, jag förlorade och fick inte se "Uppdrag granskning". Tittade därför på programmet på SVT play ikväll och blev fruktansvärt illa berörd. Såg sedan "Debatt" och drabbades av det där politikerföraktet jag antagligen inte borde känna, för de vill naturligtvis inte heller att det ska vara som på demensboendet i Piteå. Jag tycker bara inte att man ska få gömma sig bakom "Världskonjunkturen var nu sådan att vi var tvungna att spara". Vissa saker får man inte spara på. Man kan exempelvis inte låsa in och lämna dementa människor ensamma nattetid av besparingsskäl. Då får man hitta något annat sätt att spara.

Nej, usch och fy vad bedrövad jag känner mig.

1 kommentar:

FrkLugn sa...

Jag missade programmet och tvekar över att titta på det. Blir nog bara rykande ilsken. Det får räcka med idiotin i Hallsbergs kommun där de kräver betalt för att peta in medicinen i en gurkbit.
Gör om och gör rätt. Nä, de ger inte med sig utan låter ärendet gå ända upp i Regeringsrätten. Såna här saker får det att varva ur fullständigt i skallen på mig.
Gaaahh!!!