lördag, september 11, 2010

Jag älskar Kamratposten!

Har alltid gjort, ända sedan jag själv var 11-12-13-14, fast då tyckte jag det var pinsamt nästan, det var en sån där tidning som man kollade in på Bibblan när ingen annan såg, jag antar att den hade någon slags präktighetskänsla över sig som inte funkade riktigt bra med mitt växande jag.

Different these days, med Ola som chefredaktör och med journalister som inte värjer sig för något enda ämne. KP vågar ställa de jobbiga frågorna och står upp för barns och ungdomars rätt att förstå sig själva och sin omvärld.

Emellertid innehåller denna tidning emellanåt vissa drag av stolleprov - "Tips och Trix" - och ett av dem ska genomföras i detta hus under det närmaste dygnet; ett "film-marathon".

Agnes och sex vänner till henne ska tillbringa typ 24 timmar i mina vardagsrumssoffor och tok-kolla på film enligt ett väl upplagt schema, det är snyggt och tematiskt upplagt och de har valt sina filmer med omsorg, maten och snacksen emellan också. Här ska kollas "Little miss Sunshine", "Varulven 2010", "Wallander 111" eller vilket nummer den nu har, "Norbit", "Love at first hiccup" och några till.

En minifestival helt enkelt. Jag är biograf- och matansvarig.

Nemas problemas egentligen alltså, men de lär vara rätt fyrkantiga i ögonen efter det här racet...

Inga kommentarer: