tisdag, augusti 31, 2010

Fick igång den gamla sånganläggningen...

...den som hämtades från Baldergatan.

Coolt att saker ännu funkar efter att ha stått i vinterkalla och sommarvarma förråd i sex år eller så. (Och dessutom förutom det har ytterligare närmare 20 år på nacken.)

Nu är det inte mycket som fattas innan man kan börja tala om en fullvärdig spelhåla i Håkans källare. Här finns; sjunganläggningen då, ett par elgitarrer, en bas, elfiol, keyboard, cajun drum och congas och lita andra rytminstrument, akustiska gitarrer i massor, ett par ukulelear, några mandoliner. Tin whistles, munspel förstås. Att önska vore ett riktigt trumset, men jag är så jäkla dålig på trummor att jag inte vet vad jag ska kunna köpa. Sen kanske inspirationen inte infinner sig när jag inte tror att jag själv kan spela. Nå, får vi i ordning på stora källarrummet så kommer det nog ett trumset också. Man kan göra fynd på blocket. Ungarna tycker i alla fall att det är kul att kunna gå ner och köra lite. Jag också, får jag väl tillstå. Jag har faktiskt ett par nya låtar på gång. Det var länge sen sist.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Om det här hade varit Facebook så hade jag klickat "gilla".

FrkLugn sa...

Trycker på gillaknappen jag med! Rena rama filialen till Musikkällaren under Folkets Hus. Det kommer bli som en ungdomsgård hemma hos dig.
För all del, kanske gubbdagis med. Alla gamla musikhjältar som vill plocka upp intresset igen.

"Roffe och jag har ett band i ett garage" ninananinana
Vi fortsätter spela rock´roll fast vi håller på att dö.

The Hawk sa...

"vi har gitarr och trummor men ännu ingen bas"... Fast jag har ju bas men inga trummor. Nå, mot döden vandra vi alla varje dag, lika bra att göra det till rock´n roll...