torsdag, januari 21, 2010

The time travellers wife

En dum och fånig romantisk komedi om en man som reser hur som helst genom tiden och lär känna sin fru redan som liten flicka så hon växer upp och vet att hon en dag ska träffa honom som vuxen - då är hon redan kär i honom fast han vet inte vem hon är. Full av logiska luckor och jag som brukar älska sådana här historier fattar ibland ingenting av vad som händer... Spelar ingen roll, jag älskar den här med. Sitter här och torkar några tårar ur ögonen efter det bitterljuva slutet. Minns ni "The lake house" med Sandra Bullock och Keanu Reeves? Det här är ännu soppigare...
Rachel McAdams är definitivt "a coming star" i Hollywood. Söt så det skriker om det och jag berömde henne redan i "The lucky ones" för några månader sedan.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Verkar ju rätt fiffigt att kunna checka av sin tillkommande över ett rejält tidsspann. Ingen risk att köpa grisen i säcken. Haha!

The Hawk sa...

Nä men om hon/han är söt som barn, blir det inte peddovarning då? Och hur vet man vem man ska charma från början.... Den här tunna historien tål inte en enda fråga känner jag, så snälla låt bli. Låt mig förbli i min romantiska bubbla. Du får gärna låna den för att se hur dumsöt den är.