lördag, januari 30, 2010

En kvinna jag egentligen inte känner....

....har blivit lämnad av en man jag egentligen inte känner... Bekanta är de bägge två, emellertid...

Barn är med i bilden och det är så himla lätt att döma Jag har svårt att förhålla mig, det är förstås en tragisk historia, men vad ska man göra?

Lyssnar på Peter LeMarc, av en slump, jag har inte sökt upp honom, han bara kommer där på I-poden... Genombrottsskivan, den där när han försöker likna Van Morrisson så förtvivlat...

"Det hela handlar om hur hjärtat
jämt gör som det vill"

Man kan beskriva det så poetiskt. "Follow your heart". Eller säga "det är snoppen som styr". Om någon har rätt vet inte jag. Inte ens om det finns rätt eller fel.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Så långt man kan bör man försöka hitta bevekelsegrunder för människors, ibland märkliga handlingar.
Men ibland är det svårt.

The Hawk sa...

Det svåra är väl själva livet antar jag, det är väl som Sartre beskrev det, vi kanske bara är summan av våra val... Och dessa val måste vi göra ensamma.