onsdag, januari 27, 2010

Jag vill också hjälpa till...


...men jag har känt mig så fattig de här sista dagarna innan lönen äntligen skulle komma.

(I-landsproblem, jag kan ju alltid nalla från semesterkassan men då svälter jag hellre själv känns det som...)

Idag har jag i alla fall skickat min "jobba en timme för Haiti-peng" till Läkare utan gränser. 316 kronor fick jag det till om det skulle vara exakt (en massa bilersättning inkluderat), men jag rundade uppåt till 500:- Har du också gett en slant?

5 kommentarer:

FrkLugn sa...

Självklart! Jag satte in 500 kr. Struntade i det där med timlön få då hade inte blivit så mycket.

Katarina sa...

Jag är dålig på det där med stora summor på en gång. Jag SMSar hellre 50 kronor om dagen i 10 dagar... (Men jag har alltid haft svårt för matte!)
Så klart vi måste hjälpa till!!!!

The Hawk sa...

Små eller stora summor spelar inte så stor roll, särskilt inte om de små ges oftare...

Jag kanske lät så där som ett moraliskt rättesnöre och det är jag ju definitivt inte, men jag tänker att vi har en sån jäkla tur som bor där vi bor... Och att jag skulle vilja ha hjälp om det var tvärtom.

Katarina sa...

Nähä så lät du inte! Men när jag läser hur jag skrev så ser jag att jag låter som om jag tycker att du är ett moraliskt rättesnöre... (Vilket jag ju egentligen gärna vill tro!)
Jag ville bara bevisa vilken sopa jag är på matte och logik! :-) Inget annat!

The Hawk sa...

Oki! *S*