torsdag, september 06, 2007

GI passade över Moneybrother

Jag hann lyssna igenom plattan två gånger när jag körde till stugan för att hämta förnödenheter inför helgens släktträff, den som ska gå av stapeln i Varberg, fredag till söndag, för vilken jag till och med tackat nej till en resa till Kumlas finländska vänort Sibbo. (Eller Sippoo som en kille i förvaltningen envisas med att säga. P.M.E kan det mesta här i världen, men att det finska språket är otroligt fonetiskt i sitt uttryckssätt tycks han ha missat.)

Ja ja, Varberg i alla fall. Jag ser redan fram mot matchen på lördag och inser att det kommer att vara Zlatan, Magnus och jag mot halva Jylland... Vi ska nog ge dem en match.

Moneybrother då? Lika stark som den blivit omskriven. 10/10 sisådär... GI skrev Springsteen/Clash i de medföljande anteckningarna, det är såklart inte helt fel, men jag hör en lite yngre Plura om han hade bestämt sig för att göra soulrock på engelska i stället för "Spårvagn genom ljuva livet". Elvis Costello när han var som bäst. Och så lite klockspel-orgel-Springsteen då. Sista fjärdedelen låtar är fullständigt freaking apbra. Tycker jag. Alltså.

Inga kommentarer: