fredag, april 27, 2007

Krysskonsert i Sydnärkeshallen, Hallsberg

Följer med Stenes femmor i bussen för att få se skoluppsättningen av Krysskonserten, det event som Agnes under den senaste veckan repat fingrarna blodiga inför.

Det är jättebra. Kul för de här ungdomarna att få göra en så proffsig uppsättning, kul att allt (med visst bistånd av de duktiga lärarna) låter så bra, kul att de får spela inför 800 personer och att de gör det med bravur. Jag är impad.

Agnes rusar fram efteråt. Hon har ju suttit där bland fiolerna och jag kan inte påstå att jag någonsin sett eller lagt märke till henne, men jag behöver inte alls ljuga för att kunna säga "Grattis Agnes, vad duktiga NI var" och mena det.

Jag önskar varje svensk kommun en livaktig och framåtsträvande kultur/musikskola. Så är det ju inte riktigt, och jag är tveksam till om det blir bättre med den sittande regeringen.

Inga kommentarer: