onsdag, april 04, 2007

Ed Wood

mannen som gjort sig känd för att göra "världens genom tiderna sämsta filmer"...

Jag hade bara förundrats över "Plan 9 from outer space" tidigare men igår kväll såg jag "Glen or Glenda". Nu har konceptet "upplysningsfilmer" fått en ny innebörd för mig.

"Glen is not a homosexual, Glen is a transvestite...", förtäljer berättarrösten. Ok!

Det var lite hjärtevärmande ändå, modigt säkert på den tiden. Och Ed inte bara regisserade utan spelade också Glen/Glenda själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå transa... Min 16 åriga brosdotter ringde och var förtvivlad över att i Gävle har man inte tonårsskor i strl 42, utan man får vända sig till storstan för att söka finna, sagt och gjort jag har erbjudit mig att inför deras påskbesök kolla runt lite grann, sagt och gjort jag ringde runt och fick tipset om www.kingsizeskor.se på Tegnergatan, jag smålog lite efteråt och tänkte stilla, dom tänkte nog ytterligare en transa med dålig ursäkt.
Nej, JAG vill inte transa....
P.s 16 år och 42:or inte lätt!

The Hawk sa...

Adolfssons i Odensbacken säljer högklackat i storlek 47. Det du. *S* Så jag vet i alla fall vart jag ska få snygga pumps ifrån.