söndag, juni 10, 2012

Den helgen gick fort över

Lite fotboll och lite trädgårdarbete, och så var den över. Märkligt. Gräsklipparen går som den ska, men trimmern får jag inte att snurra. Antagligen för att jag lämnade batteriet i garaget i vintras. Det tålde nog inte kylan. Får ta mig in till K-Rauta och köpa ett nytt och se om den funkar då. Jag handklippte lite buskar i stället, så brevbäraren kan lägga posten i lådan.

Fick besök av Agnes på eftermiddagen, hon ville ha lite gitarrplocksövningar att bita i, så jag visade henne en liten "spansk" melodi och hur man fingerpickar "Sj-Sj gamle vän". Det blev lite att bita i men hon är verkligen jätteduktig på gitarr.

Irländarna kämpade tappert mot Kroatien men räckte inte riktigt till. Läktarmatchen vann de i alla fall. Och i morgon ska Sverige in i elden. Ska bli spännande att se hur det går. Ukraina blir ingen lätt match - när dehar hemmaplan och allt.

1 kommentar:

Karin sa...

Tja! Har nu hittat din blogg...som jag iofs inte visste fanns förrän någon berättade det för mig. Idag har min äldsta son installerat det trådlösa nätverket i vårt hem, äntligen, så då kan även jag få lite datatid så jag har ägnat lite tid åt att surfa runt. Och alltså hittat hit. Innan Midsomer murders börjar kl 20. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för nu med min nyvunna internetfrihet. Men om du börjar blogga lite mer ofta kan jag kommentera dina bloggisar.
Jag fick en liten info om din avslutnings-Lundell från en förälder, som jobbar hos mig, som grät...är själv inte så förtjust i Lundell, mer än "snön faller" möjligen.
Nej, nu är det dags för lite mord och blod.
Trevlig kväll!/Karin