torsdag, maj 31, 2012

Ingen bra dag

Jag anade det ju, att tjänstemannaförslaget till ny ledningsorganisation i barn- och utbildningsförvaltningen i Kumla skulle tas av nämnden. Så blev det också. Nu ska det bli förskolechefer och grundskolerektorer i Kumla, alldeles oavsett om enheterna ligger "på landet" eller inte. För mitt område innebär det att Stene och Hardemo som hängt ihop i urminnes tider komer att splittras. Det känns ogenomtänkt och obra. Nu ska fyra chefer åka mellan Kumla och "landsbygden"... Jag har argumenterat och gjort så gott jag kunnat och om sanningen ska fram så känner jag väl att jag inte kunnat göra så mycket mer. Nu får vi göra det bästa av situationen.

Jag ska så klart göra mitt allra bästa i mitt jobb där jag hamnar, men just i dag känner jag att det bästa nog vore om jag kunde få ett jobb hos en annan arbetgivare. Vi får väl se vad som händer.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vansinnigt! Jag hamnar för övrigt i Hallsberg efter sommaren, känns så bra!

The Hawk sa...

Bara att önska lycka till såklart. Men det är synd att Kumla går miste om en så bra lärare.

Hanna sa...

Det är inte fel med rotation på personalen som vår chef sagt...

The Hawk sa...

Nä, det kommer ju alltid en lika bra eller bättre...