lördag, augusti 27, 2011

Hemma igen, efter en utflykt till Båsenberga

Båsenberga är ett mycket trevligt konferensställe alldeles utanför Vingåker, ett gammalt fattighjonshem omgjort till modern konferensanläggning, supergod mat, trevlig personal, naturskön omgivning... Meganice helt enkelt. Jag var där med Åbytorps förskola som inte varit ute och rört på sig på flera år, det var alla väl unt att få njuta av lite lugn och ro och lite omhändertagande... Och maten; maten... Vad sägs om Heta räkor med guacamolemousse till förrätt, hjortfilé med Karljohansvampsfylld gnocchi, rödvinssky och rödlöksmarmelad, en superfin ostbricka därefter och en fin dessertbuffé som avslutning... Paltkoman var total kan jag meddela och jag gick och lade mig kvart över elva...

I dag jobbade vi ett par timmar innan vi åt lunch och åkte hem - plockade upp Tuva sedan och så gick vi på hockey. Träningsmatch Kumla-Arboga, 3-2 till Kumla efter straffar. Det såg inte alls så dumt ut, fast det var massor med nya spelare jag inte hade någon koll på...

Inga kommentarer: