fredag, juli 22, 2011

Fredagkväll

Elvis (Agnes) has left the building, temporärt... Hon ska vara hos sin mor över helgen, sen börjar Lise jobba och då kommer hon väl tillbaka, antar jag. Vi ska ju förresten snart åka iväg, så nog hinner vi umgås alltid.

Konstig känsla att ha en trött tonåring härhemma, nu börjar hon komma i en ålder jag själv kan minnas och relatera till. Sova till tolv, kompisar är viktigast i världen, inte gå till soptunnan utan att ha makeup, ja, ni fattar nog. Nå, livet har sina faser och i det stora hela är hon (som alltid) en väldigt trevlig tjej. Jag kan också känna mig lite stolt för att hon gärna tar med sig sina kompisar hit, det måste väl betyda att hon tycker jag är okej som pappa också.

Den här dagen har gått åt till att halvt desperat leta pass... Stora byrån är rensad, kökslådorna, databordet, källare är genomkollad... Vi hittade ingenting och jag förstod ingenting. Kollade - mest på chans - med Lise sen och det visade sig att de låg hos henne. Jag tror att Agnes bar passen när vi åkte hem från Gran Canaria förra året, de följde säkert med i någon handväska till Baldergatan... Strunt samma, återfunna är de i alla fall.

Inga kommentarer: