onsdag, februari 23, 2011

Sportlovsonsdag, vad gör man då?

Går till Kumlahallen såklart, såsom gjorts i urminnes tider.

Förr fanns det något som hette "lögaredagen" på sportlovet. Då var det gratis bad & bastu för alla och sen kunde man få (lika) gratis pisk med björkris om man ville. Det satt väl någon socialdemokratisk sadist som ordförande i den dåvarande fritidsnämnden kan jag tänka...

Idag fanns inte tillstymmelse till villig smiskare men det var skönt i alla fall. Simmade 1000 meter, det tog evinnerlig tid, men hjärtat brydde sig inte alls. Bra det.

Jag kommer att sakna den där gamla Kumlahallen när den tas ur bruk. Den har alltid funnits där för mig, från lögaredagarna när jag var liten, till "turkbastun" jag besökte de flesta lördagarna åren mellan 16 och 23, fram över babysim med egen dotter och så till nu då...

Inga kommentarer: