onsdag, december 16, 2009

Varit runt på ett par ställen och agerat tomte idag,

det kändes nästan lite absurt att ge julgåvor till personalen samma dag som barn- och utbildningsnämnden skulle ta beslut om sin "sparbudget", men någon gång ska de ju ändå ut...

Mycket riktigt, en del blev (på ren svenska) förbannade, inte minst över den påkostade gåvokartongen med vackert fyrfärgstryck av nya stadshuset på framsidan, den sågs som ett rent hån. "Vad kostar en sån här och hur många har man tryckt" var det någon som frågade. Jag blev svaret skyldig, men antagligen ganska många kronor stycket, och vi är väl ett par tusen tillsvidareanställda tror jag...

Ja ja, det blir nog jul i år också.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Låter nästan som ett Kamikaze-uppdrag. Nya stadshuset på kartongen, määh.
Eftersom du skrivit inlägget antar jag att du överlevde. Får du för dig att byta karriär så kanske diplomat vore något.

Susanne sa...

Frk Lugn har en poäng där! Såg kartongerna men än så länge inte innehållet. Tja det har inte varit den roligaste veckan precis hos oss verkar skolan klara sig bättre än fritids (sparades väl redan i höstas tror jag). Vi undrar ju också vem vi ska få som chef. Nu är det iaf helg så vi njuter av den tycker jag!