tisdag, december 29, 2009

Köldutmattad...

Köpa hus av sina föräldrar ja... Nu är det bistert kallt ute och då haglar de goda råden på telefon... "Du kommer väl ihåg att lägga filtar i springan vid garaget så inte vattnet fryser?", "Har du koll på elementen i källaren?", "Vet du hur man stänger av vattnet om det blir en läcka?", "Kan du fylla på vatten i pannsystemet?"

Nej jag kan fanimig ingenting och jag vill ha en lägenhet att bo i istället så jag slipper det här, nu small det ju ett rör i garaget såklart, så halva golvet var fullt med vatten när jag kom ut, men det var när det för en gångs skull var lite mildare ute, jag fattar ingenting.

Vore jag Mefistofeles skulle jag göra en pakt med mr dj direkt, alla mina verbala fattningsggåvor mot att få vara ett geni med skiftnyckel, en kille som verkligen kunde begripa en värmepannas uppbyggnad och funktion. Eller? Nja, fan vet, egentligen... Det finns gott om rörmokare, men av mig finns det bara en.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Hus är mest kul på sommaren då nån annan klippt gräset och elmätaren inte snurrar så fort. Själv går jag runt i termobrallor inne och lägger handdukar i fönstren mot drag, sätter upp dubbla gardiner och ett fult draperi för dörrdraget. Halleluja vad jag älskar sommar och hatar vinter. Gott Nytt År föresten.

FrkLugn sa...

Lugn, allt går att laga. Och man kan lära sig hantera en skiftnyckel. För att inte tala om bultsaxar. Fick glädjen att leka med en sån. Det var därför dina barn kom hem utan hänglås men iallafall med kläder på.
Det var min själ en sann fröjd att använda den "huvudnyckeln". Som att skära i smör. Den väckte lite habegär. Vad i hela friden jag nu ska med en sån till, har inte för avsikt att byta karriär. Men kul var det.

The Hawk sa...

Bultsaxar är konstruktivt destruktiva... Gott nytt år till er bägge!