torsdag, maj 24, 2007

När mitt liv är kaotiskt gör jag listor

Det är väl en överlevarstrategi kanske. I alla fall är det himla skönt att ha ordning och reda på någonting överhuvudtaget.

Försökte mig på "tio bästa skivorna" och "tio bästa filmerna" men det gick åt helskotta när jag skulle försöka rangordna dem inbördes. Prövade då med något neutralare som "länder jag besökt" men det blev inte heller bra eftersom jag inte kunde bestämma mig för om Öst- och Väst-Tyskland skulle räknas som två olika länder. Sen fick jag problem med the great Britain också, och det forna Jugoslavien. Allt från 28 till 38 landade jag på, beroende på hur man räknar... Flygplatsstopp har jag i alla fall inte med på listan.

Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Grekland, Turkiet, Jugoslavien, Tjeckien, Slovakien, Österrike, Ungern, Schweitzchz (hur stavas det egentligen?), Polen, Bulgarien, USA, Sri Lanka, Indien, Maldiverna, Thailand, Tunisien, England, Irland, (Skottland, Wales, Nordirland)...

En del lite flyktigt sådär, annat betydligt längre och mer omfattande.

Skulle Gud moder säga till mig i morgon att jag bara hade en "återresa" kvar att göra så skulle jag välja Irland. Alltid.

Inga kommentarer: