torsdag, december 29, 2016

Det blev galet

Det är så äckligt! Jag kommer snart att kräkas. Jag får inte bort den jästa saltiga smaken ur halsen. Jag får säkert inte bort de bruna fläckarna från tröjan heller.

Jag står och gör lite pasta, fusilli, grädde, bacon, paprika, lök. Känner att jag är jättetörstig. Ska precis hälla pastan i durkslaget. Tänker; jag hinner ta lite julmust först.

Öppnar kylskåpsdörren, tittar inte ens, får tag på musten och rycker bort kapsylen. Halsar.

Vad är det som händer? Det smakar vidrigt. Jag känner hur det vänder sig i magen på en gång. Spottar och fräser.

Inser att jag just försökt dricka en deciliter Kikkoman någorlunda äkta kinesisk soja. Slå det, den som kan.

En synnerligen obehaglig upplevelse. Jag är inte hungrig längre. Inte törstig heller.

Inga kommentarer: