onsdag, december 14, 2016

Bredbandsbolaget -Sveriges RUTTNASTE bredbandstjänst

Nu har uppkopplingen lagt av - IGEN.


Ringer kundtjänst. Får prata med en lappjävel i ett callcenter i Kukasjärvi nånstans.


"Ssshoo... Hä' riktigt. Hä' trasigt. Men du kan som vara lugn. Felet sitt int hos dä."


"Som om jag skulle bli ett enda dugg lugnare av det?"


"Män vi skick' ut tekniker."


Det där har jag hört förut och det lugnar mig inte alls. Det kan betyda vad som helst nämligen. Allt från nån dag till månader. Därför frågar jag, så lugnt jag kan: "Vart skickar du dem ifrån?"


"Ja förschto int' frågan riktigt..."


"Släpper du ut dem från huvudteknikerlagret i Kukasjärvi och räknar med att de ska åka hundspann hit till Kumla? Eller har du nån på närmare håll du kan skicka?"


"Ja kan skick' sms när hä'klart."


"Jamen tack då. För INGET!!!"


Vilken tur att jag beställt fiber. Jag kommer att slippa vara beroende av Bredbandsbolaget i vår. Får se om teknikern hunnit komma innan dess.


I brist på Netflix ser jag nu en Holländsk dokumentär om klimakteriet. Spännande grejjer!

Inga kommentarer: