torsdag, oktober 01, 2015

Catgate... Beware!

Håkan, vet du att Sissan har mask, kommer grannen och säger till mig.

Sissan, det är Skrållan det, vår katt, Doris syster, som över lång tid kattnappats, fått ett nytt namn i grannhuset och numera möjligtvis kommer in och äter. Knappt det.

Jag vet inte vad jag ska svara. "Men maska av henne då, hon bor ju ändå hos er"? "Då tar vi och avlivar henne så hon slipper lida, ska vi slå ihjäl henne på en gång"? "I don't care, I Love it"?

Nädå. Mesen Sandberg säger; "Jag tror vi har avmaskningsmedel hemma, vi får ge henne. Om vi får tag i henne."

Hur dumt kan det bli?

Jag vill ha fred på Fylstagatan, men catgate tar knäcken på mig.

Hur ska vi göra Agnes? Frågar jag på Facebook.

Vi ska avmaska. Vill ju inte att sissan/skrållan/vadmannuvillkallahenne ska lida. Men hon vägrar ju vara hos någon av oss. Hur gör vi?

Jag svarar;

Vi skjuter henne Agnes. Och spikar upp henne på grannens dörr. Maskarna lägger vi i en påse bredvid. Sen barrikaderar vi oss i skyddsrummet och väntar på atombomben. 2029 tittar vi ut och ser att inget har hänt. Gustav, 102, kommer cyklande. Farmor, 92, undrar varför vi inte svarat när hon ringt. Farfar, 97, säger att han missat det hela för att det var något fel på hörapparaten men att jag gärna får köpa en flaska whisky åt honom. Vi sätter på tv:n och ser på Hela Laila bakar.

Inga kommentarer: