söndag, oktober 20, 2013

En helg i tandens tecken

Tandläkare Bodil rensade ur min munhåla från en massa gojs som jag inte tänker skriva om här eftersom det är så äckligt rent ut sagt, men inte kan hon ha fått bort allt, för hela helgen har jag haft en svullnad i nederkäken som gjort att jag sett ut som en ekorre och som gjort fruktansvärt ont. Idag hade jag nästan panik igen och funderade på lämpliga sätt att ta mig själv av daga. Men så, mitt i "Allt för Sverige" så hände något. Jag tror det värkte hål helt enkelt för plötsligt smakade det vidrigt i munnen och blödde ymnigt, samtidigt som det värsta trycket släppte. Äckligt också det, men nu kanske jag i alla fall överlever natten. Får ringa tandläkaren i morgon och höra om jag verkligen ska vänta ända till den 30:de eller om jag ska försöka få en annan tid innan.

Annars har inte mycket hänt. Ungarna kom först i kväll, det var roligt att se dem, fast jag kanske inte var på mitt bästa humör...

Inga kommentarer: