tisdag, oktober 01, 2013

Dumt dumt dumt...

Jag blåste ut hela datorn men fick inte ordning på den. Åkte slutligen iväg med den till Hallsberg och hade den inne för lagning hela helgen helgen. Hämtade den och betalade 500 kronor igår. Pluggade in den. Inte funkade den inte, trots att jag sett den gå klockrent hos datareparatören. HÄLVÄTTÄ!

Bara en sak att göra till slut. Ringa bredbandsbolaget och fråga om det kunde ha nåt med uppkopplingen att göra, Det hade det ju. Man får bara 5 IP-adresser till modemet och om andra saker står på eller i standby så tar de upp de där platserna om man har otur. Då kan man få vänta på uppkoppling i veckor om det är så.

Jag blåste alltså en frisk dator och betalade 500 kronor i onödan, för att inte tala om de timmar jag hållit på och de timmar jag kommer att få spendera innan allt är återställt. Jag är dum dum dum. Men när allt annat funkade så trodde jag inte att det hade med nätverket att göra. Dyrköpt erfarenhet. Fast bredbandsbolagskillen skulle i alla fall skicka ett modem med routerfunktion så vi kan ha fler grejor igång. Alltid något. Men dumt!

Inga kommentarer: