söndag, mars 10, 2013

Från fredag eftermiddag till söndag kväll går tiden så oerhört fort.

Swisch säger det bara, och så sitter man där och undrar vart helgen tog vägen.

Jag vet det ju för allan del. I fredags var jag med vännerna från Duvan och firade Lasse Feldt som fyllt 65. Vi var på Wild West steakhouse och dunkade i oss maffiga entrecoter och öl i enliterssejdlar. Mer "mycket" än lyxigt kanske, men en trevlig kväll i alla fall.

Egentligen är det ju oerhört fånigt, men med tanke på att det var internationella kvinnodagen kunde jag inte låta bli att fundera på varför det bara var de kvinnliga servitriserna som skickades upp på scenen för att dansa linedance och vippa med kjolarna? Undrar om det villkoret diskuterades redan i anställningsintervjuerna? Det kanske inte är något problem egentligen, men lite tveksamt kändes det i alla fall. Jag tycker i alla fall att herrarna också skulle ha dansat, med eller utan kjolar.

I går var det lördag och stor mellodag - Agnes hade Emanuel på besök och det blev sen frukost för oss allihop. Sen for han iväg och Agnes till Marieberg med Wilma och Julia, Tuva och jag åkte och bunkrade upp gottis till mellon, lite av varje kan jag säga, säkert mer än nödvändigt.



Vi lagade kycklingwok i nya fina induktionswoken som jag fick av Else i julklapp och sedan var det dags för det stora spektaklet som inte alls slutade som jag kanske trodde med en Ulrik- eller Yohio-vinst utan med en Robin-rip på en the Fray låt. Eller vad det nu var... Ja ja...

Idag då? Inte så mycket. Stor kylskåpsrensning som fyllde halva bruna tunnan - en del saker blir verkligen JÄTTEÄCKLIGA när de får ligga till sig kan jag säga...

Ja, så går ett par dagar i ens liv. Fort.

Inga kommentarer: