torsdag, mars 14, 2013

E-cigaretter, kan det vara min väg ut ur rökträsket?!

Kanske kanske kanske, även om det vid första anblicken verkar vara en extremt fånig idé, en plastig cigarett som laddas via usb-kabel, med fejkad glöd i toppen och med samplat "bloss-ljud". Men jag köpte ett startkit och har prövat ett par dagar nu och jag kan faktiskt tro att det kan fungera. Man "röker" fortfarande. Det kommer rök som man drar ner i halsen - fast denna rök består av vattenånga med nikotin i. Ingen tjära, ingen kolmonoxid, ingen lukt, ingen "dålig andedräkt". Jag har i alla fall klarat mig utan att köpa vanliga cigaretter.

Om det funkar så kan man antingen köpa "filterampuller" med halva styrkan efter ett tag, eller bestämma sig för att sluta i alla fall. Eller fortsätta röka, fast utan de värsta farligheterna.

Jag återkommer i ärendet. Just nu känns det i alla fall positivt.

Inga kommentarer: