fredag, mars 22, 2013

Förväntade mig en fotbollsfest, det bidde inte ens en tumme...

Fredagkväll och kompakt mörker och vinterhelvete ute. Ungarna som skulle kommit hit och förgyllt min tillvaro drog till Skåne i stället, på kusindop.

Ljuspunkten i tillvaron? Fotboll Sverige-Irland. Trodde jag. Men icke.

En sån här kväll inser jag verkligen varför jag tycker att fotboll är världens tråkigaste sport.

Jag kom på mig själv med att sitta och fantisera om att Irlands landslag i stället bestått av Philip Lynott, Brian Downey, Edge, Bono, Sinead O'Connor, Rory Gallagher, Shane McGowan, Bob Geldof, Enya, Gary Moore och Van "the Man" Morrison. Då hade det sannolikt varit ett riktigt sjujäkla fotbollsparty.

Dubliners och the Corrs kunde ha agerat avbytare.


Nä, jag går och lyssnar på "the Emerald" i stället. Live and Dangerous!

Inga kommentarer: