tisdag, februari 05, 2013

IDI

Tänk vad man låter sig utsättas för i jobbet... Jag har gjort Thomas-analyser, Myers-Briggs-test och lite allt möjligt genom åren och nu var det alltså dags att pröva på IDI-analys. Jag får väl tillstå att jag var lite skeptisk, en del av de där testerna liknar mest Veckorevyn tycker jag. Men här skulle man dels ge sin egen bild och dels få den speglad av ett antal respondenter. Så körs alltihop mot någon slags databas med 30000 människor i och så får man reda på hur man är eller "uppfattas" i tre dimensioner och får ställa det mot sin egen bild.

Inte för att jag förstår hur det går till men efter att ha svarat på en webtest får man ut någon vecka senare ut ett dokument där man placerats i en av sexton kategorier. Jag blev lite fascinerad över hur väl jag tyckte det stämde med hur jag själv uppfattar mig och tror att andra uppfattar mig. Det var rätt coolt faktiskt. Och så blev jag lite full i skratt ibland. Jag tror att man som grupp kan ha nytta av att göra något sådant här och sedan resonera om det. Det ska vi göra i två dagar nu. I Kungsörstorp, vart nu det kan ligga. Antagligen i Kungsör. :)

Vad jag "är"? En vänskaplig motivator såklart.

Inga kommentarer: