fredag, november 30, 2012

Vart ska vi? Och när ska vi?

Jag vill så gärna komma bort från Sverige ett tag, mycket gärna i samband med 50-årsfyllandet i januari. Inte för att jag har något emot att ha lite partaj, men det skulle vara himla skönt att få skåla in "andra halvan" på något trevligt ställe.

Jag har ju varit pigg på Indien, det är jag fortfarande, men den resan går inte förrän i mars. Har kikat lite på Mexico, dit kan man flyga direkt från Örebro. Kanske vore härligt att få slurpa en mohito i Cancun den 11/1.

Agnes vill absolut att jag ska ta med dem till Sri Lanka. Jag tycker i och för sig att jag varit där så det räcker, men det finns ju fina stränder där också, och en massa platser jag verkligen skulle kunna visa dem och berätta om. Och det var rätt många år sen sist nu. Kandy, Nuwara Eliya, Kosgoda och sköldpaddorna, Wilpattu och elefanter, Pinnawella...

Ja varför inte. Har bett Göran om lite hjälp att räkna på vad det skulle kunna kosta. Han kanske har bra rabatter på Air Lanka...

1987 var jag där första gången. det är ju tjugofem år sedan. ett halvt liv sen, så det kanske skulle kunna passa med en tripp igen. Då kallades jag "lokko nangi" - stora flickan, för mina sköna blonda lockars skull. De är lite gråare nu. Håret lite kortare också...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kenya är otroligt häftigt, bra med tanke på tidskillnaden också.
Själv har jag planerat in att fira min 50-årsdag vid Victoriafallen och vinprovartur i Kapstaden. Men det är ju jättelänge dit....

Lycka till Malin K

The Hawk sa...

Ja varför inte, Kenya kan kollas...

Och även om du har långt kvar Malin så kommer du dit, så småningom. Bara att njuta av dagarna som passerar...