tisdag, november 13, 2012

I dag höll Elin tal för mig...

Jag är fortfarande lite tagen tror jag, fast det är sena kvällen... Jag skulle ju bara åka förbi Stene en snabbis och ta en fika på vägen ut till Hardemo. Elin var där och skulle lämna över "Mad men säsong fem" som familjen råkat köpa i två ex. Så säger denna fantastiska kvinna "jag tyckte det var så synd att ingen höll ett ordentligt tal för dig när vi hade vår lilla fest, så jag har skrivit ett som jag tänkte hålla nu istället..." Så reser hon sig upp och säger de finaste saker om mig, och om det hade varit på festkvällen så hade jag kanske varit lite stålsatt, men nu blev det alldeles oväntat och därför både rörande och värmande.

Jag fick det på papper sedan, med en finfin teckning till. var tvungen att visa det för Linda när vi käkade lunch, och för Mia när vi träffades lite senare. Läste om det när jag kom hem, grät en skvätt till och bestämde mig för att hänga upp det på kylskåpsdörren.

Jag är nog ganska van vid att tala gott om andra människor vid en del tillfällen. Däremot insåg jag att jag var fullständigt svältfödd på en sådan erfarenhet åt andra hållet och att det nog var precis vad jag behövde. Ibland behöver man få höra att man gör bra saker.

Tack Elin! Du gjorde min dag. Min vecka.

2 kommentarer:

Susanne sa...

En sak ska du ha klart för dig Håkan att om dig sägs ofta bra saker. Sånt som att du har ett gott hjärta, har god människokännedom och bra värderingar. Så är det!

The Hawk sa...

Det låter ju alldeles fantastiskt bra Susanne. Jag har allt det där, och massor med mindre goda egenskaper också. Men dem behöver vi ju inte prata om här...