söndag, maj 08, 2011

Queen Alice!

Riktigt bra kulturskole-show såg jag i går. Agnes var inte glad, tyckte hon fick spela för lite och för enkelt fast jag måste säga att den månghundrahövdade orkestern var hur bra som helst. Jag grät flera gånger, det betyder inget i sig, Agnes benämner mig nuförtiden som både "filmbölare" och "musikbölare". Jag kan leva med bägge epiteten. Men "Crazy little thing called love", "Show must go on" och "We are the champions" var riktigt mäktiga att höra. Det tyckte förresten inte bara jag, utan också min gamla mamma. Och Magnus Bäcklund gjorde jättebra ifrån sig som Freddie-Mercury-stand-in. 4 mikrofonstativ av 5.


2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Åh det var ju så bra! Grät floder men skrattade också.
Det är bara på hårdrockskonserter som tårkanalerna är under kontroll. Än så länge ...

The Hawk sa...

Jag har fått tag på en bootleg! Kan dela med mig.