tisdag, maj 31, 2011

Absolut felläsning

Barndomshjälten Ricky Bruch har dött i cancer, sorgligt men sant. Men idag tyckte jag att Aftonbladets hemsida serverade en väl morbid berättelse från gravens rand, i vilken hans syster berättade om hur hon tagit med honom till "kastreringen" för en sista bild.

Aj fasen, tänkte jag, var han alltså någon sorts sadistisk zoofil som gillade att se djur snöpas, grisar kanske... Taskig syster han hade som dessutom hängde ut honom i media...

Sen läste jag en gång till. "Rickys avsked till Kastringen" stod det. Hoppsan...

4 kommentarer:

FrkLugn sa...

Frust! Endast en man med en rejäl dos kastrationsångest kan läsa så fel.

Carolina sa...

Jag läste faktiskt också "kasteringen", trots att jag är kvinna. :-)

Susanne sa...

Tack för skrattet =)

The Hawk sa...

Varsågod! Det bjuder jag så gärna på. Och det kändes skönt att höra att även en kvinna kan göra samma felläsning. Tack Carolina!